Porady

Naprawiamy notebooki wszystkich marek. Od najbardziej popularnych (IBM, Lenovo, Dell, HP, Asus, Toshiba, Acer, Sony, Fujitsu-Siemens, MSI, Apple MacBook) poprzez mniej znane (NEC, Packard Bell, Samsung, Tiny, Time, Medion), aż po takie z którymi po raz pierwszy mamy styczność.  

W większości przypadków nie ma takiego ryzyka, gdyż nie ingerujemy bez potrzeby w zawartość dysku. Jeżeli jest taka konieczność np. instalacja systemu kontaktujemy się z klientem w celu ustalenia czy dane znajdujące się na dysku trzeba zabezpieczyć. W wyjątkowych sytuacjach, gdy dysk jest fizycznie lub logicznie uszkodzony istnieje możliwość, iż dane znajdujące się na nim zostaną utracone.

Jeżeli dysk uległ fizycznemu lub logicznemu uszkodzeniu istnieje możliwość odzyskania danych. Trzeba jednak wiedzieć, iż dane mogą być niemożliwe do odzyskania w 100%, oraz koszty z tym związane są stosunkowo wysokie, gdyż czynności konieczne do odzyskania danych wymagają poświęcenia sporej ilości czasu. Jeżeli wystąpi taka sytuacja kontaktujemy się z klientem w celu ustalenia szczegółów i indywidualnie ustalamy dalsze postępowanie.

Wraz z laptopem prosimy dostarczyć zasilacz, wraz z kablem zasilającym, płyty i klucze licencyjne (jeżeli będzie trzeba przeinstalować system), oraz hasła niezbędne do uruchomienia komputera oraz systemu. Również hasło do BIOS'u, jeżeli takowe jest założone i co najwaniejsze możliwie najbardziej obszerny opis usterki w dowolnej formie.

Optymalnym rozwiązaniem jest wysyłka w oryginalnym opakowaniu. Producenci tak wykonują pudełka, aby laptop był bezpieczny podczas transportu. Jeżeli jednak nie dysponują Państwo takim opakowaniem, sugerujemy postępować według następującej kolejności: Zabezpieczamy laptop poprzez zawinięcie najlepiej folią bąbelkową. Laptop wraz z zasilaczem, baterią, niezbędnymi płytkami, oraz dokładnym opisem usterki, danymi adresowymi i nr tel. wkładamy do pudełka na tyle dużego, aby wszystko się w nim swobodnie mieściło. Wolną przestrzeń uzupełniamy wypełniaczem (styropian, gąbka, poduszki powietrzne, kawałki papieru) tak aby urządzenie nie przemieszczało się podczas transportu.

6. Czy mogę sam zainstalować dodatkową pamięć RAM w moim laptopie?

Przeważnie sama instalacja pamięci nie jest zbyt skomplikowana, zdarza się jednak że gniazdo nie jest wprost dostępne i trzeba demontować znaczną część obudowy, a nie tylko klapkę. W takich przypadkach radzimy nie działać samemu. Zdarza się również, że niektóre pamięci nie współpracują z tymi zamontowanymi już w laptopie, dlatego warto przy zakupie sprawdzić od razu czy nie będzie jakichś problemów, aby uniknąć niepotrzebnych stresów. Nasi pracownicy chętnie dobiorą, zainstalują, oraz przetestują pamięć do Twojego notebooka.

7. Czym najlepiej czyścić ekran laptopa?

Ekran laptopa jest dość delikatny, w związku z tym należy czyścić go delikatną lekko nawilżoną szmatką. Jeżeli zabrudzenia są bardziej uciążliwe można zastosować specjalne środki do czyszczenia matryc LCD.

8. Zalałem (-am) laptopa! Co robić?

W takiej sytuacji najważniejsze jest wyłączenie zasilania, czyli odłączenie zasilacza i wyciągnięcie baterii. W żadnym wypadku nie wolno włączać laptopa, bo "może akurat nic się nie stało". Wytarcie szmatką zewnętrznych części urządzenia nie oznacza, że wszystko jest w porządku. Jeżeli ciecz dostaje się do wewnątrz, zalane zostają elektroniczne części i włączenie w takiej sytuacji laptopa powoduje uszkodzenie elektroniki. Jeżeli w odpowiednim momencie odłączymy zasilanie jest duża szansa, że po wyczyszczeniu specjalnymi środkami i osuszeniu nasz laptop będzie działał.

9. Kupiłem (-am) nowego laptopa i nie dostałem (-am) oryginalnej płytki z systemem.

Obecnie większość producentów nie dodaje do sprzedawanych laptopów płytek instalacyjnych. System jest przeinstalowany na dysku i przy pierwszym uruchomieniu sugeruje wykonanie kopii zapasowej systemu (recovery). Po wybraniu odpowiedniej opcji system przygotowuje dane i wypala je na płytkach, które należy odpowiednio opisać i zachować. Należy jednak pamiętać, że przy odzyskiwaniu systemu z takich płytek instalator przywróci system do ustawień podstawowych. Jeżeli macie Państwo jakieś wątpliwości związane z utworzeniem kopii zapasowej systemu zapraszamy do nas, chętnie Wam w tym pomożemy.

10. Czy przy okazji naprawy wyczyszczą mi Państwo laptopa?

Tak, każda naprawa zaczyna się od wyczyszczenia laptopa. Szczególnie ważne jest utrzymanie w czystości układu chłodzenia, czyli wentylatorów i radiatorów. Gwarantuje to dłuższą żywotność laptopa (nie przegrzewa się on), oraz cichszą pracę układu chłodzenia, a co za tym idzie większy komfort pracy.

11. Czy posiadają Państwo naklejki na powierzchnię porysowanego (lub jeszcze nie) laptopa?

W swojej ofercie mamy takie naklejki. Rozmiar jest uniwersalny i trzeba sobie tylko przyciąć do odpowiedniej wielkości. Chętnie pomożemy ją dopasować i założyć.

12. Czy wystawiają Państwo faktury?

Oczywiście tak. Możemy wystawić fakturę VAT (dla firmy), fakturę detaliczną (na osobę fizyczną).

13. Czy naprawiacie w domu klienta, jeżeli tak to ile to kosztuje?

Niestety naprawy w domu u klienta są w znacznej mierze niemożliwe ze względu na konieczność użycia specjalistycznych narzędzi i urządzeń, których nie możemy zabrać ze sobą ze względu na ich gabaryty. Dodatkowo czas naprawy laptopa jest dość długi co dodatkowo komplikuje sprawę. Jednakże wychodząc ku potrzebom klientów odbieramy sprzęt od klienta, naprawiamy i przywozimy z powrotem. Wiąże się to z dodatkowymi kosztami. Cena dojazdu jest ustalana indywidualnie w zależności od miejsca, jednak nie mniejsza niż 20zł. Aktualnie oferujemy również nową usługę "Door to door" - czyli odbiór i dostawa Gratis na terenie Krakowa. Szczegóły usługi mozna znaleźć tutaj.

14. Czy macie chociaż wstępny cennik napraw?

Tak, oczywiście. Cennik jest dostępny tutaj. Mamy również przygotowaną przykładową wycenę niektórych usług dla wybranego modelu laptopa.

15. Czy nie będzie różnicy w działaniu po naprawie?

Oczywiście że będzie – laptop po naprawie będzie działał poprawnie. Zawsze staramy się doprowadzić sprzęt do stanu pierwotnego. Nie powinno być żadnych, zauważalnych różnic w działaniu przed uszkodzeniem i po naprawie.

16. Czym się różni netbook od laptopa?

Początkowo istniał podział na laptopa (przenośny komputer bez własnego zasilania) i notebooka (przenośny komputer z własnym zasilaniem). Obecnie określenia te są stosowane zamiennie (laptop = notebook). Netbook jest mniejszą wersją notebooka. Jest przeznaczony głównie do korzystania z internetu i poczty. Zazwyczaj jest tańszy, lżejszy i pozbawiony napędów optycznych. Jest mniej wydajny i posiada wydłużony czas pracy na baterii. Powstał z myślą o osobach, które dużo podróżują.

17.  Jaki jest czas oczekiwania na kuriera w usłudze: "Door to door" na terenie Krakowa?

W usłudze "Door to door" zarówno nam, jak i klientowi najczęściej zależy, aby kurier dotarł jak najszybciej. Dlatego też nasz kurier dociera do klienta nawet w 15 minut po przyjęciu zlecenia. Jednak czas dotarcia zależy od ilości zleceń, odległości do klienta i od aktualnej pozycji kuriera . Przęciętnie w ciągu 1-3 godzin realizowane są wszystkie zlecenia.

18. Czy mój laptop jest bezpieczny podczas transportu w usłudze "Door to door"?

Aktualnie usługa działa już ponad rok i nie zdarzyło się, aby kurier cokolwiek uszkodził podczas transportu. Dodatkowo kurierzy poinformowani są o wrażliwośći transportowanych przedmiotów. Jednak gdyby nastąpiły nieprzewidziane wypadki, w skutek których uszkodzeniu uległ by np. laptop, to zarówno kurier jak i my, jesteśmy ubezpieczeni na taką okoliczność. Warto również pamiętać o choćby minimalnym zabezpieczeniu laptopa w przesyłce. Wskazane są minimum torba lub etui na laptopa, a najbezpieczniej zapakowanie w oryginalny karton.

19. Jestem adwokatem i na laptopie mam bardzo "wrażliwe" dane.  Co moge zrobić, aby zapewnić im pełne bezpieczeństwo?

W przypadku "wrażliwych" danych istnieje możliwość wyjęcia dysku na poczekaniu podczas przyjmowania sprzętu do naprawy. Taki dysk zostaje opakowany w folię elektrostatyczną i nastepnie bąbelkową, aby możliwie najlepiej zabezpieczyć go przed ewentualnym uszkodzeniem. Nastepnie dysk zostaje przekazany klientowi do rąk własnych wraz z wpisem do rewersu. Podczas odbioru sprzętu klient dostarcza dysk do serwisu i montujemy go na poczekaniu. Usługa jest bezpłatna. Usługa możliwa jest praktycznie w każdym przypadku, gdzie uszkodzenie laptopa jest usterką sprzętową i nie dotyczy właśnie dysku. W przypadku braku dysku od klienta, aby sprawdzić możliwie najlepiej działanie naprawionego sprzętu, instalujemy system i oprogramowanie testowe na naszym dysku.

20. Uszkodziłam/em matrycę. Jak szybko mogę ją u Państwa wymienić?

Większość popularnych matryc mamy dostępnych od ręki. I w takim przypadku wymieniamy matryce na poczekaniu w przeciągu około 15 minut. Matryce mniej typowe sprowadzamy na zamówienie najczęściej w przeciągu 1-2 dni roboczych. W 15 minut po otrzymaniu przesyłki matryca może być już w Twoim laptopie.

21. Zalałam/em klawiaturę jak szybko mogę mieć założoną nową?

Większość klawiatur do popularnych modeli laptopów mamy w ciągłej sprzedaży i z dostępnością od ręki. Najczęściej montaż klawiatury odbywa się na miejscu w serwisie, na poczekaniu w przeciagu 5-10 minut. W przypadku klawiatur niedostępnych od ręki, okres oczekiwania na realizację zamówienia to najczęściej 1-2 dni roboczych.

22. Czy można telefonicznie ustalić koszt zakupu i wymiany nowej matrycy?

Do ostatecznej wyceny kosztu zakupu i wymiany nowej matrycy potrzebny jest symbol matrycy oryginalnie zamontowanej w laptopie. W przypadku, gdy klient jest w stanie rozebrać we własnym zakresie klapę matrycy, aby uzyskać oznaczenia i przekazać nam w celu wyceny i sprawdzenia dostępności, istenieje możliwość uzyskania informacji telefonicznie lub w dowolnej innej dostępnej formie kontaktu.

23. Czy wycena i dobranie odpowiedniej matrycy przed zakupem są płatne?

Wycena i dobór matrycy, zarówno na miejscu w serwisie jak i przez telefon, nie wiąże się z żadnym dodatkowym kosztem. W większości przypadków wycena jest realizowana na poczekaniu. W przypadku np. zbyt dużych kosztów nowej matrycy, klient ma możliwość zrezygnowania z usługi wymiany matrycy bez ponoszenia dodatkowych kosztów za wycenę. Matryce na zamówienie sprowadzamy tylko po akceptacji kwoty przez klienta. W przypadku matryc na zamówienie klient jest zobligowany do uiszczenia opłaty za całość w momencie odbioru laptopa z wymienioną matrycą. Po akceptacji przez klienta i zamówieniu przez nas matrycy, nie ma możliwości rezygnacji z usługi.